Hisense Start in Nederland

Hisense start in Nederland.

Quantis Electronics wordt importeur van toonaangevend elektronica merk

Vanaf juni 2017 doet het Chinese merk Hisense zijn intrede in de Nederlandse markt. Met 69.000 werknemers en een omzet van ruim €15 miljard in 2016 behoort Hisense tot één van de grootste TV- en witgoedfabrikanten ter wereld. Hisense zal in Nederland vertegenwoordigd worden door Quantis Electronics.

Introductie Nederlandse markt
Hisense / Quantis Electronics introduceert in juni zeven koelvries combinaties. Het topmodel is een Amerikaanse koelkast van 535 liter netto inhoud met Ice dispenser. Als instapmodel komt een koelvries combinatie van 285 liter netto inhoud. Alle modelIen zijn in chique RVS-look, zijn No-Frost (geen ijs vorming) en hebben Multi Air Flow voor een gelijkmatige verdeling van koude lucht. In een volgende fase zal het assortiment worden uitgebreid met wasmachines, TV’s en smartphones.

Witgoedspecialist Rob de Klijn is door Quantis Electronics aangesteld om de witgoed introductie te begeleiden en het merk op te bouwen; “Hisense – Quantis Electronics is een ijzersterke combinatie voor de Nederlandse markt. Hisense producten staan vooral bekend om een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Het merk zal gepositioneerd worden in het midden-segment van de markt. We willen graag stap voor stap waarde creëren voor de Nederlandse retailers en consumenten. Om dit te bereiken kiezen we dan ook voor een selectief distributie model in combinatie met een uitstekende aftersales service.”

Marketing activiteiten
Om de naamsbekendheid te vergroten heeft Hisense een aantal opvallende sponsorcontracten afgesloten. Sinds 2015 is Hisense officieel sponsor en leverancier van het Red Bull Formule 1 team van Max Verstappen en Daniel Ricciardo. Verder was Hisense de eerste Chinese sponsor van de UEFA tijdens het Europees kampioenschap voetbal in Frankrijk 2016. Dit jaar sponsort het merk het EK Dames voetbal, dat in  juli en augustus in Nederland plaatsvindt. Recentelijk heeft Hisense aangekondigd ook officieel sponsor te zijn van het WK voetbal 2018 in Rusland.

Keuze voor Quantis Electronics
Na een zorgvuldige afweging heeft Hisense gekozen voor Quantis Electronics als importeur in Nederland; “Hisense streeft naar lange termijn partnerships. Quantis Electronics is een value-added partner en heeft een zeer sterke reputatie bij de retail mede vanwege de uitstekende service en after sales. Samen met hen willen we een sterke en betrouwbare positie bouwen” aldus David He, General Manager Hisense.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
EK vrouwen